Beantwoord aan de stijgende vraag. Word masseur!

30/03/2022

De afgelopen jaren improviseerden miljoenen mensen een eigen kantoortje. Het resultaat? Vastzittende spieren in de nek, schouder en rug door urenlang in een verkeerde houding te zitten. Het is de perfecte tijd om masseur te zijn!

Gezonde adviezen bij thuiswerk

Een van de belangrijkste benodigdheden voor thuiswerk is een goede stoel. Vooral mensen met kantoorjobs voelen nu de gevolgen van een foute zitplaats en positie tijdens het werken. Investeer in een bureaustoel die de onderrug goed ondersteunt en zorg dat je volledige voetzolen de grond raken.

Een ander belangrijk advies is om van houding te wisselen. Fysiotherapeuten moedigen aan om na drie kwartier te zitten, een kwartier te staan of bewegen. Doe tijdens je vergadering eens een korte wandeling rond de blok! Dat is een goede manier om die lange uren in dezelfde positie te doorbreken.

De beste manier om het lichaam los te werken, is met behulp van een doeltreffende massage. En daar kom jij in het spel!

De meest effectieve massages

Elke soort massage heeft een ander effect op het lichaam. Hier zijn drie populaire soorten massages voor vastzittende spieren in de nek, schouder en rug!

1.       Zweedse massage

It’s a classic for a reason! De klassieke massage, beter gekend als de Zweedse massage, is de standaardmethode voor verpleegsters en fysiotherapeuten. De mechanische technieken en aanrakingen van de huid en spieren zorgen voor het ontspannen van de spieren en voor het tot rust brengen van de klant zijn/haar lichaam en geest.

Leer alles over de Zweedse massage en de anatomie van de spieren en gewrichten in de opleiding Massagetherapeut!

2.        Shiatsu

De Shiatsu massage activeert de bloedsomloop en laat het lichaam beter functioneren. Zo gaan je klanten gelukkig en zen door het leven. In een speciaal uitgerust lokaal met professionele massagetafels leer je bij de opleiding Shiatsu Massage zachte druk uit te oefenen met vingers en handpalmen op cruciale punten en meridianen in het lichaam. Zo herstel je de energiebalans!

3.       Relaxatiemassage

Een andere manier om vastzittende spieren los te maken is extra focussen op de mentale gezondheid van je klant. Daar is de Relaxatiemassage perfect voor! Deze opleiding geeft je alle basiskennis die je nodig hebt om je klant helemaal relaxed naar huis te sturen! Tijdens een relaxatiemassage ontstaat warmte doorheen het hele lichaam waardoor extra zuurstof vrijkomt. Ook de afvoer van koolstofdioxide wordt gestimuleerd, waardoor er een gelukzalig gevoel ontstaat.

Hoe word ik masseur?

Volg een opleiding aan onze Massageschool en start als masseur! We hebben nog veel meer opleidingen voor allerlei soorten massages. Neem dus zeker eens een kijkje in ons groot cursusaanbod en schrijf je vandaag nog in voor een opleiding!

relatedBlogs

Massagetherapie tegen pijn

9 redenen om massagetherapeut te worden

Ontdek de eeuwenoude Indische massage

previousLabel

Volg het voordeligste pad naar jouw droomcarrière

nextLabel

5 manieren waarop reiki je leven verbetert

relatedCourses

Ayurvedische Massage

Volg de opleiding Ayurvedische Massage en word een krak in je vak als Ayurveda Masseur

Bamboemassage

Onderwijs jezelf in Bamboemassage en ga voor een stabiele job.

Lichaamsmassage

Professionele basiscursus massage. Voordelige en erkende opleiding!

Chinese hoofd-schouder-massage

Schrijf je in voor de cursus Chinese Massage en word veelzijdig Massagetherapeut.

Hotstone Massage

Volg de opleiding Hotstone Massage en word een krak in je vak als Masseur.

courseMaterial

Gelaatsverzorging Professioneel Bio Balance

€330

Gelaatsverzorging Standaard Bio Balance